Všichni asi víme, že kupujících teď běhá po trhu výrazně míň, než jsme si za posledních pár let zvykli. To ale neznamená, že by se neprodávalo vůbec. Kupce si nedávno našla i jedna z ne úplně standardních nemovitostí v mé nabídce – krásná rekreační chata v Čečkovicích u Seče.
To, že se tahle nemovitost i přes značné ochlazení trhu prodala, není náhoda. Klíčem k úspěchu při prodeji je totiž pochopení trhu a hlavně kupujících. Takže na co byste se jako makléři (nebo prodávající) měli zaměřit?
Kupní cena, to je oč tu běží
Co si budeme povídat, karty se obrátily a trh s nemovitostmi už neovládají prodávající, ale kupující. A ty je dneska docela složité najít. Makléři se tak musí o dost víc snažit, aby nemovitost prodali. No a samozřejmě jim vůbec nepomáhají majitelé, kteří mají často nereálná očekávání a snaží se ceny udržet na loňské úrovni.
Zatímco před rokem mohl makléř trochu zariskovat a zkusit nemovitost prodat za zajímavější částku, v aktuální situaci je víc než kdy jindy důležité nastavit cenu dobře hned od začátku. Když se to totiž nepovede, může se jednoduše stát, že se z nemovitosti stane ležák. Po nějaké době v nabídce už vám nepomůže ani snižování, protože zájemci začnou mít pocit, že je s ní něco v nepořádku…
Myslete jako kupující
Pokud chcete dneska něco prodat, musíte si uvědomit, že každý, kdo vám přijde na prohlídku, se jde pravděpodobně podívat na další 3-4 podobné nemovitosti. A o tom, co koupí, zpravidla rozhodne cena. Nemovitost s přestřelenou cenovkou bude tak daleko těžší prodat a jako makléř můžete i přes vidinu hezké provize ve výsledku dost prodělat. Reklama totiž není zadarmo a bez ní se vaše šance na úspěšný prodej přiblíží nule.
K prodeji rekreačky u Seče přispělo taky to, že je po kompletní rekonstrukci. Ceny materiálů rostou, řemeslníků je nedostatek. Kupující proto dávají přednost nemovitostem, které nemusí rekonstruovat. No a to je něco, na co byste měli při náběru nemovitostí myslet.
Chcete mít novinky z realitního trhu z první ruky? Sledujte mě na Facebooku, Instagramu a YouTube.