Realitybezobalu: Kazma v realitách

Dneska se podíváme na to, jak jsem se nechal svlíknout donaha... Ale ne, neděste se. Nerozhodl jsem se překročit hranici dobrého humoru a vkusu a začít prodávat nemovitosti svým vlastním tělem. Místo toho jsem konečně přijal pozvání do pořadu Ondry Jaroše z Realitního vzdělávacího institutu, který nese příhodný název Reality bez obalu.

Tenhle rozhovor je mládeži přístupný, obsahuje pikantní informace o mých úspěších i fuckupech, taky napínavý křížový výslech a dozvíte se v něm třeba:

  • jak jsem se dostal k realitám,
  • jak jsem prodal svou první nemovitost,
  • jaká byla moje největší provize,
  • kolik investuji do zakázek
  • a proč jsem si chtěl koupit statek.

Tak si udělejte pohodlí, nalejte si vínko a potkáme se na vaší obrazovce.

ODKAZ NA CELÝ ROZHOVOR ZDE  >>>>>>>>>>>> REALITY BEZ OBALU


A nezapomeňte si taky přečíst, co o mně Reality bez obalu napsali:

JIŘÍ HANOUSEK JAKO ZNAČKA

Prodej nemovitostí jako one man show. Do realitního byznysu vstoupil Jiří Hanousek teprve před devíti měsíci – a to ve velkém stylu. Staví na perfektně zvládnutém marketingu a netradičních video prohlídkách nemovitostí. Který jiný makléř slaní do záběru kamery jako James Bond, objeví se v létě na horském svahu na lyžích nebo padá do bazénu klienta v drahém obleku a vodotěsných hodinkách? Je také prvním hostem, který se sám pozval do pořadu Reality bez obalu.

Než začal podnikat v realitách, deset let byl finančním poradcem, manažerem a šéfem, který má ve svém týmu šedesát lidí. V jednatřiceti letech se rozhodl pro změnu. „Dělal jsem tu práci jak na běžícím páse, ve finančních službách už mě za tu dobu nic nepřekvapilo, nebyly tam nové impulzy,“ konstatuje Jiří Hanousek.

A od financí je to k realitám blízko. Absolvoval Realitní akademii (byl ten typ, co se na všechno ptá a do všeho mluví), rozhodl se prodat svých pět investičních bytů a hledal kupce s hotovostí. „V tu chvíli zjistíš, že lidi, kteří se k tobě dostanou skrz nemovitost, ve financích těžko najdeš,“ poznamenává v rozhovoru s Ondřejem Jarošem. „Oni od tebe nepotřebují pojistku, hypotéku ani investice – tyto záležitosti má člověk, který řídí ve své firmě 350 zaměstnanců, už dávno vyřešené. Ale v okamžiku, kdy máš něco, co on chce – a to je nemovitost – můžeš mu být dobrým parťákem na jednání. Najednou mi realitní byznys začal dávat smysl. Chci se pohybovat mezi touhle sortou lidí. Chci prodávat hezké a zajímavé reality, abych se mohl potkávat s úspěšnými lidmi, protože to mě bude inspirovat.“

Do té doby, než se začal věnovat realitám, byl na sociálních sítích neviditelný, nechtěl ukazovat svůj majetek ani lukrativní destinace, kam jezdí na dovolenou. Dneska je Jiřího Hanouska plný internet – objevíte ho na Facebooku, Instagramu, Youtube i LinkedInu. V jeho týmu je pět lidí a s jedním z nich, Davidem Staškem, si řekli: pojďme vytvořit z brandu Jiří Hanousek zajímavou značku. „Přes Facebook se mi ozývá čtyři, pět lidí týdně a chtějí se mnou prodat svoji nemovitost,“ pochvaluje si rozhodnutí zviditelnit se na maximum a dodává, že na začátku své realitní kariéry měl připravený budget ve výši jeden milion korun.

Je obchodník tělem i duší – chce prodat nemovitost, ale taky sebe. A to mu přináší další zakázky. Ví, že kvalitní prezentace je základ. „Musím mít video prohlídku každé nemovitosti, i kdyby ji majitel nechtěl. Musím být vidět,“ říká s tím, že občasná extravagance je prostě jeho styl. „Každopádně nechci jít do trapnosti. Dominantou každého videa je nemovitost a faktické informace, ale když chci, aby to lidi na facebooku bavilo, aby moje videa sdíleli a šířili na sociálních sítích, musím jim nabídnout i nějaké crazy záběry.“

RYCHLÝ ROZJEZD S BUDGETEM V ZÁDECH

Kolik ho v průměru stojí propagace nemovitostí, které prodává? „Soukromé weby na nemovitost, video prohlídka, profi fotky, 3D scan, copywriting textů, u některých nemovitostí překlady do několika jazyků a propagace na Facebooku (o něco méně Instagram, LinkedIn),“ vyjmenovává. „Jsou to desítky tisíc korun, ale vždycky pracuji s poměrem k potenciální provizi. Když mám potenciální provizi půl milionu korun, nebojím se dát do propagace klidně sto padesát tisíc… Je nutné si uvědomit zásadní věc – já tu nemovitost vlastně nemusím prodat, ta třešnička v podobě půl milionu nemusí dopadnout, ale peníze, které do toho nainvestuji, jsem dal nejen do podpory prodeje, ale hlavně do sebe. A lidi, kteří mě potkají na internetu, díky tomu vidí můj styl práce. Někomu se nemusí líbit, ale my cílíme na ty, kterým se takový styl líbí. A právě to mi přinese další zakázky.“

V realitách je aktivní devět měsíců a za tu dobu prodal patnáct nemovitostí – mimo jiné luxusní rodinný dům ve Ždáru nad Sázavou nebo Starou plynárnu, restauraci a penzion ve Hřensku. Obě nemovitosti v řádu několika desítek milionů korun. Psali o něm ve Forbesu, natáčela s ním Česká televize.

A jak získal první nemovitost do nabídky? První nemovitostí byl jeho rodinný dům, který prodal hned dva dny po zveřejnění nabídky. „Přijel dobře vypadající a dobře komunikující borec v bavoráku, s manželkou, a to už na první pohled vidíš, že to jsou lidi, se kterými se chceš potkávat,“ říká v rozhovoru. „Dohodli jsme se rychle.“

A protože se kupci líbila jeho video prezentace domu, požádal ho, aby prodal jeho nemovitost na Vysočině.  „Z mého pohledu to bylo neuvěřitelné, protože k takovým nemovitostem se chce makléř po nějaké době propracovat a říká si: tak třeba za rok, za dva… A tím se můj realitní byznys rozjel.“

APARTMÁN, LYŽE A KOLOBĚŽKA

Masivní propagace nabízených nemovitostí mu přinesla kolem 90 % zakázek, nedávno oslovil kamaráda, který vlastní apartmány v Peci pod Sněžkou, aby jeden z nich prodali. „Proč? V Peci můžeme udělat nějakou srandu. A tak vzniklo video, kde jsem byl v létě na svahu na lyžích, projel jsem se na bobové dráze i na koloběžce… A za týden se apartmán prodal. Za mě to byla přepálená cena, kupec zaplatil 4 800 000 korun za třicetimetrovou garsonku.“

Nemovitosti v době sílící inflace prostě táhnou. On sám do nich investuje už dlouho. „Našetřím dvacet procent kupní ceny, využiju páku v podobě hypotéky, koupím nemovitost a obsadím ji nájemníkem. Všech pět původních bytů jsem prodal, před koncem roku jsem kupoval jeden byt v Trutnově. Kupuju jenom novostavby, protože v nich chci mít vyšší nájemné a specifikovat si tím cílovku lidí, kteří si byt budou chtít pronajmout. Před dvěma týdny jsem přebíral čtyři byty v Pardubicích. Kupoval jsem je loni na jaře ve fázi developerského projektu a dneska, kdybych byty prodal, na každém z nich vydělám milion korun. Říkám si, kam to vlastně ještě může jít? Investice do nemovitostí mi přijde skvělá.“

Sledujte mě na Facebooku, Instagramu a Youtube. A teď taky v Realitách bez obalu.

Máte rádi sušenky? My ano! Tyhle malé soubory slouží k tomu, aby byla návštěva našeho webu příjemným zážitkem, vše fungovalo jak má a my jsme ho mohli dále zlepšovat. Tak co, dáte si s námi?